Váš košík je momentálne prázdny!
Prečo je dôležité otvorenie odkazu v novom okne
Keď klikneme na odkaz (hyperlink) v prehliadači, otvorí sa nám v tom istom okne cieľ odkazu. Cieľ odkazu môže byť podstránka nášho webu, externá webstránka (z nášho pohľadu), súbor na stiahnutie, príloha, atď. V mnohých prípadoch nám nemusí vyhovovať, že sa cieľ odkazu otvorí v tom istom okne, pretože potom používateľ nemá v žiadnom okne otvorenú našu stránku. Otvorenie odkazu v novom okne môže byť lepším riešením v situáciách, keď chceme udržať návštevníka na našej stránke a súčasne mu umožniť prehliadať externý obsah.
Inými slovami, ak odkazy otvárame v rovnakom okne, návštevník odíde z nášho webu a jediný spôsob, ako sa môže vrátiť, je cez tlačidlo späť v prehliadači. Vo všeobecnosti však chceme udržať návštevníkov čo najdlhšie na našej stránke, aby si vytvorili pozitívny vzťah k našej neziskovke alebo cirkevnej organizácii.
Našťastie existuje riešenie tohto problému a tým je práve otvorenie odkazu v novom okne. Toto nastavenie zabezpečí, že cieľ odkazu sa otvorí v novej záložke prehliadača, čím návštevník zostane aj na pôvodnej stránke.
Ako funguje otvorenie odkazu v novom okne vo WordPresse

- V blokovom editore klikneme na text (alebo obrázok), ktorý obsahuje odkaz. Z kontextového menu klikneme na ikonu odkazu – viď obrázok bod 1. Ak ešte nemáte vytvorený odkaz, stačí keď vyselektujete kus textu, ku ktorému chcete pridať odkaz a následne kliknúť na ikonu v obrázku bod 1 z kontextového menu.
- Ak nemáme nastavený odkaz môžeme ho vyplniť teraz, ak máme pokračujeme bodom 3.
- Rozklikneme zbalenú sekciu „Pokročilé“.
- Zaškrtneme políčko „Otvoriť na novej karte“ pre otvorenie odkazu v novom okne.
Po uložení webstránky sa už bude cieľ odkazu otvárať na novej karte prehliadača.
Kedy použiť otvorenie odkazu v novom okne
Nie všetky odkazy by sa mali otvárať v novom okne. Používame to pri odkazoch na externé weby, súbory na stiahnutie, alebo prílohy. Na druhej strane, interné odkazy na vašom vlastnom webe môžu zostať otvorené v rovnakom okne, aby používatelia zostali v kontexte stránky.
Jedným z príkladov, kde sa používa odkaz v novom okne sú pdf súbory. Moderné prehliadače, ako je Chrome, majú vstavaný zobrazovač na pdf súbory. A keď návštevník klikne na odkaz smerujúci na pdf súbor, chrome ho štandardne otvorí v tom istom okne. Preto otvorenie odkazu na pdf súbor ponecháva návštevníkovi webu možnosť zostať na našom webe, ktorý zostane otvorený v pôvodnom okne.
Podobne aj súbory s príponou .txt, .jpg, a niektoré ďalšie otvára prehliadač vo svojom vstavanom editore a urobíte lepšie, keď do odkazu pridáte možnosť otvorenia cieľa odkazu v novom okne pre všetky typy súborov, ktoré sa dajú otvoriť v prehliadači.
Niektoré prípony súborov ako napríklad .zip prehliadač neotvára vo svojom okne, lebo nemá taký zobrazovač (v čase písania tohoto článku). Pri archívoch s príponou .zip prehliadač automaticky ponúka možnosť stiahnutia a uloženia na disk návštevníka. Čiže v týchto prípadoch sa netreba starať o otvorenie odkazu v novom okne.
Záver
Keď pridáte odkaz na stránku vyskúšajte si ako sa prehliadač správa a prípadne pridajte otváranie odkazu v novom okne, aby vaši návštevníci zostali na vašom webe čo najdlhšie.

Špecializujem sa na tvorbu webstránok pre neziskovky a cirkevné organizácie. Pomáham maximalizovať pridanú hodnotu webu a s mojou kontinuálnou starostlivosťou o váš web budete môcť pokojne spávať. Viac o mne si môžete prečítať v mojom príbehu.