Otvorenie odkazu v novom okne

Prečo je dôležité otvorenie odkazu v novom okne

Keď klikneme na odkaz (hyperlink) v prehliadači, otvorí sa nám v tom istom okne cieľ odkazu. Cieľ odkazu môže byť podstránka nášho webu, externá webstránka (z nášho pohľadu), súbor na stiahnutie, príloha, atď. V mnohých prípadoch nám nemusí vyhovovať, že sa cieľ odkazu otvorí v tom istom okne, pretože potom používateľ nemá v žiadnom okne otvorenú našu stránku. Otvorenie odkazu v novom okne môže byť lepším riešením v situáciách, keď chceme udržať návštevníka na našej stránke a súčasne mu umožniť prehliadať externý obsah.

Inými slovami, ak odkazy otvárame v rovnakom okne, návštevník odíde z nášho webu a jediný spôsob, ako sa môže vrátiť, je cez tlačidlo späť v prehliadači. Vo všeobecnosti však chceme udržať návštevníkov čo najdlhšie na našej stránke, aby si vytvorili pozitívny vzťah k našej neziskovke alebo cirkevnej organizácii.

Našťastie existuje riešenie tohto problému a tým je práve otvorenie odkazu v novom okne. Toto nastavenie zabezpečí, že cieľ odkazu sa otvorí v novej záložke prehliadača, čím návštevník zostane aj na pôvodnej stránke.

Ako funguje otvorenie odkazu v novom okne vo WordPresse

Otvorenie odkazu v novom okne
  1. V blokovom editore klikneme na text (alebo obrázok), ktorý obsahuje odkaz. Z kontextového menu klikneme na ikonu odkazu – viď obrázok bod 1. Ak ešte nemáte vytvorený odkaz, stačí keď vyselektujete kus textu, ku ktorému chcete pridať odkaz a následne kliknúť na ikonu v obrázku bod 1 z kontextového menu.
  2. Ak nemáme nastavený odkaz môžeme ho vyplniť teraz, ak máme pokračujeme bodom 3.
  3. Rozklikneme zbalenú sekciu „Pokročilé“.
  4. Zaškrtneme políčko „Otvoriť na novej karte“ pre otvorenie odkazu v novom okne.

Po uložení webstránky sa už bude cieľ odkazu otvárať na novej karte prehliadača.

Kedy použiť otvorenie odkazu v novom okne

Nie všetky odkazy by sa mali otvárať v novom okne. Používame to pri odkazoch na externé weby, súbory na stiahnutie, alebo prílohy. Na druhej strane, interné odkazy na vašom vlastnom webe môžu zostať otvorené v rovnakom okne, aby používatelia zostali v kontexte stránky.

Jedným z príkladov, kde sa používa odkaz v novom okne sú pdf súbory. Moderné prehliadače, ako je Chrome, majú vstavaný zobrazovač na pdf súbory. A keď návštevník klikne na odkaz smerujúci na pdf súbor, chrome ho štandardne otvorí v tom istom okne. Preto otvorenie odkazu na pdf súbor ponecháva návštevníkovi webu možnosť zostať na našom webe, ktorý zostane otvorený v pôvodnom okne.

Podobne aj súbory s príponou .txt, .jpg, a niektoré ďalšie otvára prehliadač vo svojom vstavanom editore a urobíte lepšie, keď do odkazu pridáte možnosť otvorenia cieľa odkazu v novom okne pre všetky typy súborov, ktoré sa dajú otvoriť v prehliadači.

Niektoré prípony súborov ako napríklad .zip prehliadač neotvára vo svojom okne, lebo nemá taký zobrazovač (v čase písania tohoto článku). Pri archívoch s príponou .zip prehliadač automaticky ponúka možnosť stiahnutia a uloženia na disk návštevníka. Čiže v týchto prípadoch sa netreba starať o otvorenie odkazu v novom okne.

Záver

Keď pridáte odkaz na stránku vyskúšajte si ako sa prehliadač správa a prípadne pridajte otváranie odkazu v novom okne, aby vaši návštevníci zostali na vašom webe čo najdlhšie.